Ben je veilig tijdens het slikken van een andere pil als je je eigen pil bent vergeten mee te nemen?

Zelf slik ik ETHINYLESTRADIOL/DESOGESTREL maar de pil die ik 3 dagen heb ingenomen was een andere (van me ''schoonmoeder'') ETHINYLESTRADIOL/levonorgestrel. In die periode heb ik wel gemeenschap gehad. Ben je dan ook nog veilig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
volgens mij hebben die een iets andere samenstelling, ik denk niet dat je dan beschermd bent
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat ga je je pas achteraf afvragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle: Dat vroeg ik me gelijk al af. Ik ben naar een apotheek geweest, maar zei zij zo twijfelachtig 'volgens mij ben je veilig' dat ik me afvroeg of andere mensen dit wellicht ook meegemaakt hebben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee andere mensen lenen geen pillen van anderen.... Je bent nooit 100% veilig met de pil maar zoals ik al zei in mijn antwoord: ik denk dat je geluk hebt gehad maar doe het nooit meer!

Antwoorden (1)

Vooropgesteld: het is geen slimme zet om daar zomaar zonder over na te denken mee te beginnen, je mag nooit medicijnen van een ander slikken.

Dan: in de bron vind ik dat ALS je overstapt van een andere pil naar die van je moeder moet je geen dagen ertussen laten zitten zonder dat je een pil slikt. Wat dat betreft is de overstap naar de pil van je schoonmoeder veilig geweest. Omdat ik denk dat dat andersom niet anders is denk ik dat je geluk hebt gehad maar voor de zekerheid zou ik het wel even voorleggen aan mijn huisarts.

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h30735.pdf